vrijdag 14 november 2014

Hexagonnetjes uitpeuteren...

Is het niet geweldig de uitgepeuterde achterkant van
 mijn hexagonnenquiltje?
Alleen de buitenste rand zit nog vol met de kartonnetjes...
Hier hou ik het quiltje even tegen het licht om te kijken
of alle kartonnetjes er wel uit zijn...
De bruine kartonnetjes waren met dit witwerk
makkelijk te zien maar de witte, die vielen
 tegen de witte stof weg.
Hoe ik de kartonnetjes eruit peuter?
Heel eenvoudig...
Ik dek degene af die ik wil laten zitten
pak de plantenspuit pzzzt pzzt en 
dep het teveel aan water op.
De lijm lost op en het kartonnetje verweekt.
Dan pak ik een puntige pincet en dan is het 
een fluitje van een cent om de 
kartonnetjes te verwijderen.
Op deze foto zie je de voorkant nu kan je goed zien 
waar in de rand de bruine en witte kartonnetjes inzitten...

fijne dag,
groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Ok plak niet meer, maar tape. Dan kan ik ze hergebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De omgekeerde kant lijkt net op een honingraat. Op de foto ziet het er wel leuk uit.
    Maar het is wel balen dat je alles uit moet halen.
    Ben benieuwd hoe de intocht morgen is.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk quiltje is het geworden. En wat leer ik veel van je. Ik ga het allemaal goed onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Me encantan los trabajos con héxagonos . A ti te estan quedando muy bien
    Enhorabuena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve stofjes heb je gebruikt, zo heeft het echt een vintage uitstraling. En je krijgt er ook nog eens een Spaanse bewonderaarster bij! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Это большая и трудоемкая работа! Мне очень нравится!
    Татьяна

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige hexagonnetjes ! ! ! Ik hoop ook dat onze sinterklaas traditie zo blijft.

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijft zo leuk he die hexegonnetjes, en wat een leuk sinterklaas borduurwerk zie ik daar................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi Sinthoekje heb je en wat een mooi glas in lood hexenkleedje. En wat een werk om dat er allemaal uit te peuteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!