zaterdag 5 september 2015

Rode blokken... Hollands Glorie!

Ben begonnen met rode blokken maken...
Het zijn sterblokken met een rand...
Die rand is van de blokken die komen aan de
bovenkant, zijkanten en onderkant... 
Met die rand erbij kan ik goed zien wat er gebeurt
contrast en vormverandering door kleur...

Die rand... ja fijn dat hij los zit want...
 dan kan je nog ruilen met een ander blok... 
als je gaat puzzelen voor een beetje symmetrie... 
Als je zoals ik meerdere malen dezelfde stof gebruikt
komt er geregeld 2 dezelfde stof naast elkaar...
en dat is niet mooi!
Heerlijk dat ik een eigen studio heb waar ik al de stukjes
neer kan leggen....

Moet zeggen dat fussy cutting erg makkelijk werkt met de
Marti Michell mallen set B
Bijna alle stukken heb ik hiervan gebruikt ik ben alleen
niet zo van de hoekjes er van tevoren afsnijden...
Maar desondanks handig!

Het enigste jammere van het boek is...
dat het in het Engels is...
en blokje voor blokje gesneden zou moeten worden...
Nu heb ik eerlijk gezegd niet alle blokken
zo gemaakt heb er ook veel
even uitgerekend...
Een groot vierkant en dan 2x diagonaal
doorsnijden en hup dan heb je 4 driehoeken,
Ja hihi ik hou van snel als het kan...
Naar draadrichting heb ik eerlijk gezegd
totaal niet naar gekeken...
Ook leg ik ieder blok zoals het genaaid moet worden
naast me maak er een foto van en ga dan pas in elkaar zetten...
Echt heb in het begin veel uitgehaald
verwisselde links met rechts... 
het is echt opletten!
Jullie weten wat ik aan het doen ben...

fijn weekend,
groetjes van Marijke

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stofjes heb je verzameld. Die vogeltjes zijn ook zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je rode stofjes zeg en je bent er lekker mee bezig toch....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig ben je het echt nog niet verleerd, Marijke, want je rode blokken voor Hollands Glorie zien er nu al geweldig uit. Groot gelijk, dat je het eerst op een foto bekijkt, want dan zie je het toch in ander perspectief. Heel veel plezier met de blokken en een fijn weekend verder.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleurencombinatie is dit toch.je blokken zien er mooi uit, en inderdaad via foto's kan je het beter overzien.
    Groetje Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. the red blocks are lovely and they look great with the blues...........
    I see you are stitching " Gardeners Journal"..........it is a beautiful quilt...........

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!