vrijdag 10 februari 2017

Een vreemde eend in de bijt (jes)...


Het middenstuk van mijn nieuwe quilt...

In het midden...
moest er iets komen wat...
 hoe je het ook draait...
 aan alle kanten mooi is...
Dacht eerst aan een ster...
Zocht in mijn mand niet afgemaakte quilts...
Zag wel een sterblok, maar die was al te groot...
Ineens vond ik dit vliegende eend blok...
In een lang verleden een patroon van gemaakt van een
plaatje uit een bibliotheekboek...
Ja, die is aan alle kanten mooi!


Ondergrondstof gezocht...
ook een oudje maar nog steeds leuk met bijtjes...
Als ik de eend op zijn punt zette...
Bleef er een driehoekig stuk over...
waar precies de bloemparasol
van het patroon van Foep op paste...


Had natuurlijk vier plaatsen voor een bloem...
Maar zag ook dat er weinig contrast was...
tussen de witte madelief en de lichtblauwe bijtjes stof...


Maar dat is helemaal opgelost door de 
meeldraden op steel...
Die geven het net wat extra's
Ook ben ik speels met de steeltjes kleuren...
Was heel leuk om hier mee bezig te zijn!

Fijn weekend,
groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Leuk en mooi gemaakt, je eendjes-blok voor het midden enne... prachtige rondjes! Eventueel zou je nog wat meer definitie tussen de witte blaadjes en de lichtblauwe ondergrond kunnen aanbrengen met een steelsteek rondom de witte blaadjes in turkoois of geel, maar zoals het nu is, is ook prima! Superleuk om weer "lapjeswerk" bij je te zien!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een leuk blok geworden Marijke! Ik ben benieuwd hoe je verder gaat met dit blok.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blok. Fijne kleurtjes en netjes geappliceerd. Petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi blok. Fijne kleurtjes en netjes geappliceerd. Petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi...een prima oplossing!

    Ik wist niet dat je zoveel blogs hebt!!

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, erg mooi!!! Benieuwd hoe het verder gaat! Op een of andere manier kwam ik niet meer hier op je blog, zal even uitzoeken waarom niet.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!