donderdag 20 juli 2017

10 Kleine visjes... en ooo wat jammer...


Deze visjes doen mij denken aan...
het aftikversje...
Wat we zongen als leidsters van de overblijf...

Tien kleine visjes wilden naar de zee...
"Goed", zei de moeder...
maar ik ga niet mee...
Ik blijf liever in die vieze oude sloot want...
in de zee zijn haaien en die bijten je...
blub, blub, blubberde blub.

Wie er door de haai getikt werd was af...
en de eerste mocht dan tikker, de haai worden...

*******
Vanmorgen de 21ste juli lees ik dat De Quilthoeve gaat sluiten...
Ooo wat jammer...
Begrijp het wel... maar zit ook gelijk te denken aan het sluiten
van De Border...
Toen mijn hobby stopte...
De Stitch Cottage...
Toen mijn hobby weer begon...
en nu
De Quilthoeve...
Het was zo fijn om er zelfstandig met de bus naar toe te kunnen...
De Quilthoeve heeft zo'n warme sfeer vooral door Ingrid...
en een fijne lichte uitstraling...
Voor mij blijft er dan nog één winkel wat verder weg
zelf te bereiken en er is natuurlijk internet...
maar het is niet hetzelfde...

Zit nu echt te dubben...
Want ga ik nu nog wel door met quilten...
Zou natuurlijk nog naar de beurs in Rijswijk kunnen maar...
Ver weg en lange reizen maak ik al een tijdje niet meer
dat kan ik niet meer, ook financiële middelen staan mij dat niet toe...

Mijn smaak van lapjes
is in de loop der tijd ook behoorlijk verandert...

Natuurlijk zullen er wat lapjes voorlopig blijven...
er zijn projecten die af moeten en nog in de planning staan...

Maar... misschien is het voor mij ook wel de tijd
om grote opruiming te gaan houden...
Nu heb een poos geleden na de sluiting van De Stitchcottage
al het een en ander verkocht...
Hiermee heb ik andere mensen in het land blij gemaakt....
Dat ga ik opnieuw nu doen...

 Ik ga een begin maken met
verkoop van mijn lapjes...

Mocht je nog wat lapjes voor een leuke prijs willen aanschaffen...
Hou dan zeker de komende tijd mijn blog in de gaten...

Fijne dag,
groetjes van Marijke

4 opmerkingen:

  1. Leuk versje zoiets hadden wij met kikkers, hoe het precies ging weet ik niet meer. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig versje, nooit van gehoord! Mooie visjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, en zo lief, je visjes en het bijpassende versje. Ik snap je dilemma over doorgaan met quilten, want eerlijk is eerlijk, het is best een prijzige hobby en als de bereikbaarheid je dan ook nog eens parten speelt. Maar het zou zonde zijn, als zo'n creatieveling als jij ermee zou stoppen. En gelukkig zijn er ook heel goede internetwinkels met prima service en ruime keuze!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook erg jammer dat de Quilthoeve er mee gaat stoppen, want ik vind het wel de mooiste quiltwinkel die ik ken.
    Ik kwam er jammer genoeg minder vaak dan ik zou willen (moet nu alsnog snel een keer gaan !), maar ik ga wel altijd graag naar de beurs in Rijswijk. Maar het zou toch inderdaad jammer zijn als je zelf daarom ook zou stoppen. Zijn er geen andere mogelijkheden dat je aan stof kunt komen ? Misschien kun je een keer met iemand meerijden ? Waar woon je ?

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!